KTO: E-commerce z branży perfumeryjnej
CO: Sprzedaż produktów
GDZIE: Facebook Ads
AUTORZY SUKCESU: Krzysztof Lorens, Kacper Sułkowski
01
Nasz klient jest jednym z polskich e-commerców, działających w branży perfumeryjnej. Jakoś zapachniało nam to sukcesem, więc wzięliśmy to na klatę. Jak w każdym sklepie internetowym - podstawowym KPI (cóż za okropny zwrot!) prowadzonych działań była sprzedaż produktów oraz zwrot z inwestycji.
Do tej pory klient prowadził na Facebooku jedynie działania wizerunkowe, wraz ze sporadycznym promowaniem postów. Nie przekładało się to jednak na efekty biznesowe, a szkoda bo - jak wiadomo - fajniej jest mieć trochę pieniędzy, niż ich nie mieć.
Stanęliśmy więc przed zadaniem ułożenia całego procesu sprzedaży za pomocą systemu reklamowego Facebooka.
02
Normą w naszej agencji jest to, że czcimy napoje zawierające kofeinę oraz to, że przed startem kampanii reklamowych dla danego klienta przeprowadzamy dogłębną analizę sytuacji. Badamy dotychczasowe działania, ich efekty oraz, jeśli to konieczne, konfigurujemy śledzenie konwersji oraz analitykę. W tym przypadku jedynym źródłem danych nt. wyników strony był Google Analytics.
Hakerstwo - czas start! Rozpoczęliśmy nasze prace od zainstalowania w witrynie piksela Facebooka, który pozwolił nam mierzyć najważniejsze konwersje takie, jak zakupy czy dodania do koszyka. Mogliśmy obserwować również mikrokonwersje: wyświetlenie produktu czy spędzenie odpowiedniego czasu na stronie. W skrócie: mogliśmy kontrolować sytuację.
Kolejnym krokiem było stworzenie i wgranie do systemu reklamowego Facebooka katalogu produktów. Klient się ucieszył i my także! Dzięki temu mogliśmy podzielić asortyment na poszczególne segmenty (bestsellery, męskie, damskie itp.) i odpowiednio wykorzystywać je w reklamach oraz trafiać do użytkowników z precyzyjnym remarketingiem produktowym.
Analizując dane z Google Analytics zauważyliśmy, że strona generuje duży i wartościowy ruch z innych źródeł takich jak Organic, Google Ads czy Ceneo.
Źródło/Medium | Pozyskiwanie | Zachowanie | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Użytkownicy | Nowi użytkownicy | Sesje | Współczynnik odrzuceń | Strony / sesja | Śr. czas trwania sesji | |
47 897 % całości: 100,00% (47 897) |
45 371 % całości: 100,09% (45 328) |
69 350 % całości: 100,00% (69 350) |
19,88% Śr. dla widoku danych: 19,88% (0,00%) |
3,45 Śr. dla widoku danych: 3,45 (0,00%) |
00:02:46 Śr. dla widoku danych: 00:02:46 (0,00%) |
|
1. google / cpc | 19 975 (38,10%) | 18 185 (40,08%) | 26 238 (37,83%) | 21,42% | 3,16 | 00:02:25 |
2. google / organic | 8 208 (15,66%) | 6 861 (15,12%) | 10 338 (14,91%) | 13,05% | 3,66 | 00:03:04 |
3. ceneo.pl / referral | 6 538 (12,47%) | 5 910 (13,03%) | 8 296 (11,96%) | 10,04% | 4,52 | 00:04:04 |
4. m.ceneo.pl / referral | 5 725 (10,92%) | 4 994 (11,01%) | 7 473 (10,78%) | 19,56% | 3,48 | 00:02:42 |
03
W związku z ograniczonym budżetem i silną presją klienta na wyniki (wszystko ładnie, pięknie, ale… wiadomo!) postanowiliśmy w początkowym etapie współpracy skoncentrować się na kampaniach remarketingowych, które będą „domykać” sprzedaż na ruchu pozyskanym z innych źródeł. Mimo jak najbardziej romantycznego podejścia do życia - zaczęliśmy myśleć o kasie.
Wykorzystaliśmy do tego cele reklamowe: konwersje (zakup) i sprzedaż z katalogu oraz skierowaliśmy kampanię do użytkowników porzucających koszyk, spędzających dużo czasu na stronie czy regularnie kupujących w przeszłości, lecz nie w ciągu ostatnich 30 dni.
Pewnie głupio tak się chwalić, ale początkowe wyniki nawet dla nas okazały się zaskoczeniem! W pierwszym miesiącu prowadzenia działań dla klienta udało nam się uzyskać prawie 700 zakupów na łączną kwotę 55 tys. zł (kiedy admin MnD przeliczył ile to płyt vinylowych to zemdlał) - to wszystko w budżecie 2,5 tys zł co przyniosło zwrot z inwestycji w reklamę (ROAS) na poziomie 22, Oznacza to, że każda złotówka wydana na reklamę w FB Ads przynosiła 22 zł przychodu. To naprawdę niezły obiad w jednym z warszawskich barów mlecznych!
04
Po tak udanym początku współpracy klient - tuż po powrocie z Wysp Kanaryjskich - powierzył nam również zadanie generowania ruchu w sklepie internetowym. W tym celu stworzyliśmy kampanie reklamowe wykorzystujące najlepiej sprzedające się produkty z kategorii „męskie” i „damskie”, skierowane do tzw. grup lookalike (podobnych użytkowników). Żeby nie tracić pieniędzy na generowanie bezwartościowego ruchu, zamiast optymalizować kampanie na typowe kliknięcia linku lub wyświetlenia strony docelowej, użyliśmy niestandardowego zdarzenia konwersji, dzięki czemu algorytm Facebooka docierał do osób, które spędzały na stronie powyżej 30 sekund (co w świetle współczesnych zdolności koncentracji człowieka oznacza chyba bardzo długo). Udało się nam w ten sposób pozyskać wartościowych użytkowników, co przeniosło się również na sprzedaż:
Kliknięcie linku | Wyświetlenia strony docelowej | CPC (koszt kliknięcia linku) | Zakupy w witrynie | Koszt zakupu | Wartość konwersji - zakupy | Zakupy w witrynie - wartość | Zwrot z wydatków na reklamę |
---|---|---|---|---|---|---|---|
102 | 94 | 0,40 zł | 22 | 1,84 zł | 2151,88 zł | 2151,88 zł | 53,24 |
6074 | 5357 | 0,41 zł | 655 | 3,78 zł | 53 193,39 zł | 53 193,39 zł | 21,49 |
W ciągu kolejnych miesięcy pracy dla tego klienta skupiliśmy się przede wszystkim na optymalizacji działań oraz wykonywaniu testów A/B, dzięki którym byliśmy w stanie podnieść zyskowność naszych kampanii. Spryt i przebiegłość! Dzięki temu dowiedzieliśmy się np., że reklama karuzelowa przynosi lepsze wyniki niż kolekcja. Albo tego, że zastosowanie odmiennych CTA w reklamach remarketingowych i na zimnym ruchu potrafi nam zmniejszyć stawkę za kliknięcie o kilkanaście procent.
75 562 Łącznie |
68 492 Łącznie |
0,27 zł Za czynność |
4175 Łącznie |
4,91 zł Za czynność |
330 491,73 zł Łącznie |
330 491,73 zł Łącznie |
16,13 Średnio |
W ciągu 6 miesięcy prowadzenia kampanii dla klienta, wygenerowaliśmy łącznie 4175 zakupów o łącznej wartości ponad 330 tys. zł (kiedy admin MnD podliczył ile to płyt vinylowych - zemdlał, obudził się i zemdlał ponownie). Średni koszt za zakup wyniósł niecałe 5 zł, a łączny zwrot z inwestycji w reklamę na wszystkich kampaniach wyniósł 16.13. Raczej zwycięstwo!
Czego możesz się spodziewać,
pracując z nami?